تعمیرات تجهیزات پزشکی

تعمیرات بردهای الکترونیکی تجهیزات پزشکی

تعمیرات تجهیزات پزشکی

تعمیرات بردهای الکترونیکی تجهیزات پزشکی

اتاق عمل های هیبریدی (hybrid operating room )

اتاق عمل ترکیبی یک سالن جراحی است که با دستگاه های پیشرفته تصویر برداری پزشکی مانند  C-ARM و  CT-scanو MRI  مجهز شده است. این دستگاه های تصویر برداری ما را قادر میسازند. عمل جراحی با حداقل تهاجم و کمترین صدمه به بیمار را انجام دهیم. با حداقل تهاجم بدان معنی است که جراح به منظور دسترسی به بخشی از بدن بیمار که می خواهد عمل جراحی بر روی آن انجام دهد ، نیاز به برش کامل ندارد.اما می تواند کاتترو یا آندوسکوپی را ازطریق سوراخ های کوچک  وارد کند. اگرچه تصویر برداری دراتاق عمل برای یک مدت طولانی در قالب  C_Arms متحرک ، سونوگرافی و آندوسکوپی یک بخش استاندارد بوده است ، این روش جدید با حداقل تهاجم نیازمند استفاده ازتکنیک های تصویربرداری است که می تواند بخش های کوچکتر بدن از جمله عروق واقعا نازک درماهیچه  قلب را نشان دهد واز طریق تصویر برداری  3D حین عمل  جراحی تسهیل می شود

 

 فضای اتاق عمل و آماده سازی

نصب و طراحی اتاق عمل هیبریدی یک چالش بزرگ با توجه به فضای استاندارد بیمارستان می باشد ، چرا که  نه تنها سیستم تصویربرداری نیاز به مقداری  فضای اضافی دارد ، بلکه افراد بیشتری در این اتاق عمل  به  نسبت یک اتاق عمل نرمال حضور دارند . یک تیم از 8 تا 20  نفر ازجمله متخصص بیهوشی، جراحان، پرستاران، تکنسین، تزریقات، کارکنان پشتیبانی از شرکتهای دستگاه و غیره می توانند درآنجا حضور داشته باشند . بسته به نوع سیستم تصویربرداری اندازه اتاق 70 مترمربع شامل یک اتاق کنترل به جز یک اتاق فنی و مناطق آماده سازی توصیه می شود. آماده سازی اضافی از اتاق لازم است که سرب محافظ با ضخامت 2-3mm  برای کف و سقف استفاده شود کف و سقف اتاق عمل باید تحمل وزن سیستم تصویربرداری در حدود (حدود 650-1800 کیلوگرم) داشته باشد.

انواع اتاق عمل های هیبریدی

1 -  Cardiovascular surgery

2 -  Neurosurgery

3 -  Thoracic surgery and endobronchial procedures

4 -  Biopsy

5 - Surgery

6 - Orthopedic trauma surgery

7 - Laparoscopic surgery

 

جراحی قلب و عروق  (Cardiovascular surgery)

اصلاح دریچه های قلب بیمار و درمان جراحی اختلالات ریتم و آنوریسم  آئورت می توانند از قابلیت تصویربرداری اتاق عمل ترکیبی به شمار آورد . جراحی قلب ترکیبی درمان گسترده برای این بیماریها است.

همچنین، تغییر به سوی درمان با اندوواسکولار آنوریسم آئورت شکمی و گسترش سیستم های آنژیوگرافی در محیطهای اتاق عمل ترکیبی امکان پذیر است ..

برخی از جراحان نه تنها جایگاه مجموعه endografts را در حین عمل بررسی می کنند، بلکه  سیستم آنژیوگرافی و برنامه های کاربردی که آن ارائه می دهد را برای برنامه ریزی پروسه  استفاده می کنند. تغییرات آناتومی بین یک CT قبل از عمل و فلوروسکوپی حین عمل به دلیل موقعیت بیمار و وارد کردن مواد سفت، یک برنامه ریزی بسیار دقیق تر ممکن است اگر جراح یک آنژیوگرافی چرخشی حین عمل انجام دهد ، یک تقسیم بندی خودکار آئورت صورت می گیرد، مکان نشانگر برای کلیه سرخرگ ها و نشانه های دیگر در 3D و پس از آن خطوط درفلوروسکوپی 2D را  می پوشاند.

نظرات 1 + ارسال نظر
بهنام یکشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 17:43

جناب مهندس نکونام مطالب شما واقعا عالی و مفید بود با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد